Tuesday, March 26, 2013

lagi pembongkaran!! sah misuari ada berjumpa anuar ibrahim dua kali! !!



16 Julai 2012, Anwar Ibrahim terbang ke Jakarta untuk bertemu - rakan kenalan lama Anwar sewaktu beliau masih lagi berada dalam kerajaan bersama dengan para komander MNLF. 

Pertemuan ini berlangsung di hotel Crowne Plaza Jakarta yang diatur oleh ahli parlimen Indonesia - salah seorang rakan baik Ketua Pembangkang, yang mengikut perintah Anwar.

Pertemuan pertama Anwar dan Nur Misuari di hotel Crowne Plaza Jakarta, 16 Julai 2012

4 Ogos 2012, pertemuan kedua berlangsung di Manila untuk memuktamadkan dan menandatangi perjanjian. Anwar melakukan penerbangan dengan menaiki pesawat MH 704 ..

Dan jika anda menyemak butiran penerbangan ini, anda boleh MENGESAHKAN dan MEMBUKTIKAN bahawa Anwar telah melakukan perjalanan ini, kerana beliau turut melakukan perjalanan ke Jakarta hanya dua minggu atau lebih awal.

Dalam mesyuarat tersebut, Anwar memberitahu beliau memerlukan PERTOLONGAN dan BANTUAN Misuari untuk memenangi pilihanraya umum ke-13. Anwar berkata pembangkang yakin untuk menang 82-85 kerusi parlimen di Semenanjung Malaysia.

Anwar TIDAK YAKIN untuk menang 57 kerusi parlimen di Sabah, Sarawak dan Labuan.

Pembangkang mahu memenangi 30 dari 57 kerusi parlimen di Malaysia Timur bagi membentuk kerajaan majoriti yang cukup amat tipis tetapi selesa.

Anwar sentiasa boleh meningkatkan majoriti ini dengan menaburkan wang untuk ahli parlimen BN melompat parti setelah membentuk kerajaan. 

Dan untuk BERJAYA, Anwar memerlukan sokongan umat Islam di Malaysia Timur, khususnya di Sabah, dengan ramai daripada orang Islam Filipino diberikan hak kewarganegaraan dan hak mengundi.


Anwar berjanji kepada Misuari bahawa sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan persekutuan, Sabah dan Sarawak akan diberi KUASA AUTUNOMI, sebagai balasan perjuangan Misuari lebih 42 tahun sejak tahun 1970. 

Kedua-dua negeri di Malaysia Timur juga akan diberikan royalti minyak 20%, peningkatan sebanyak 15% daripada 5% semasa. 


Nur Misuari bersetuju dengan terma perjanjian dan melantik Haji Ibrahim Omar sebagai penyelaras MNLF atau 'duta tidak rasmi' ke Sabah untuk membantu Anwar meraih sokongan umat Islam Filipina di negeri itu.

Dan ini adalah SEBAB UTAMA kerajaan Malaysia teragak-agak untuk mengambil tindakan drastik apabila masalah muncul buat pertama kali di Lahad Datu.

Kerajaan tahu bahawa ada GENDA LEBIH BESAR dari keseluruhan episod ini walaupun ia tidak terlalu jelas lagi pada awalnya bagaimana kejadian ini bakal menjadi suatu SKIM yang lebih besar.

Mungkin pembangkang boleh menganggap insiden dan tragedi berdarah ini adalah sandiwara atau wayang.

Namun majoriti rakyat Malaysia tahu ada DALANG BESAR disebalik insiden ini.

ps: kalau dah ada bukti sahih dan dah dikumpulkan aku harap sumbat manusia pertualang ini ke dalam penjara, malah hukum pertualang negara ini sebagaimana pengkhianat agama, bangsa dan negara, sungguh memalukan kerana nak sangat jawatan pm, sampai sanggup cara paling dayus dilakukan..

sumber dari gelombang wangsa maju

No comments:



Select Your Langguage

Advertisement

Warisan Tamadun



Mungkin Anda Meminati ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...