Saturday, March 2, 2013

ANWAR, NUR MISUARI DI LAHAD DATU

Ramai tak tahu bahawa Nur Misuari memang tak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia yang melantik ketua MILF, Murad Ebrahim menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina mewakili BangsaMoro. Nur Misuari yang merupakan pemimpin MNLF, mahu diberi lebih peranan dan menganggap MNLF lebih besar pengaruhnya dari MILF.

Nur Misuari tidak menunjukkan muka di hari perjanjian tersebut kerana bimbang ditahan oleh tentera Filipina. MNLF sebelum ini terkenal dengan tindakan sering melancarkan serangan terhadap pihak tentera negara berkenaan.

Selain itu, Nur Misuari sendiri telah menganggap bahawa perjanjian itu tidak relevan dan menolak dari berkerjasama dengan MILF untuk masa depan BangsaMoro di Filipina.



Ramai juga yang tak mengetahui bahawa Nur Misuari adalah penyokong kuat kepada Sultan Sulu dan sewaktu proses menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina, Sultan Sulu juga tidak hadir.

Ketidakhadiran Nur Misuari dan juga Sultan Sulu dan penolakan perjanjian damai yang diusahakan oleh kerajaan Malaysia pada tarikh 15 Oktober 2012 itu dikatakan menjadi punca bermulanya krisis di Lahad Datu Sabah.

Jadi, pertemuan Anwar serta beberapa pemimpin PKR dengan Nur Misuari di Filipina empat bulan lalu, membuktikan ada agenda sulit sedang dirancang untuk merosakkan imej Kerajaan Malaysia dan menggugat kedaulatan negara demi kepentingan politik masing-masing.



Malah pihak perisik Filipina dan juga Laporan dari REUTERS sendiri mengesahkan bahawa terdapat penglibatan pihak pembangkang Malaysia yang diketuai oleh Anwar Ibrahim didalam krisis di Sabah tersebut. (BACA SINI)

Ada maklumat mengatakan, Sultan Sulu tidak mempunyai pasukan askar sendiri. Kumpulan bersenjata yang datang ke Lahad Datu adalah merupakan askar pinjaman dari MNLF bagi melaksanakan niat tersembunyi pihak-pihak tertentu.

Cuba teliti gambar lelaki dibawah ini yang mengepalai kumpulan yang mendakwa mereka merupakan Tentera DiRaja Sultan Sulu di Lahad Datu...





Dan juga gambar lelaki yang berdamping dengan Nur Misuari didalam MNLF sebelum ini.. Adakah ianya pelanduk dua serupa atau lelaki berkenaan adalah orang yang sama?





Ini membuktikan penglibatan pihak tersebut dengan krisis di Lahad Datu sekaligus mengaitkan Anwar Ibrahim serta Pakatan pembangkang berikutan hubungan baiknya dengan Nur Misuari.

Tambahan pula untuk apa Anwar mengadakan perjumpaan dengan pemimpin MNLF tersebut hanya beberapa bulan sebelum krisis bermula jika tiada sebarang agenda yang dibincangkan?

Dan mengapa Anwar beria-ia menafikan perjumpaan tersebut setelah didedahkan oleh media antarabangsa sebelum gambar pertemuannya didedahkan kepada umum?
 

Nur Misuari adalah bekas pemimpin MILF yang telah tersingkir dari pergerakan tersebut

sumber: http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2013/03/dedah-bukti-penglibatan-anwar-dengan.html 






Sambungan : http://semangkukcawan.blogspot.com/2013/03/lagi-pembongkaran-sah-misuari-ada.html

4 comments:

Anonymous said...

gambar pun tak betul, tu pertemuan Anwar dan Nur Misuari beberapa tahun lepas, bukan 4 bulan lepas.

gambar askar tentera sulu tu pun salah, tu gambar MNLF , yang kau bulat merah tu gambar Ustaz Habier Malik, commander chief MNLF disamping Nur Misuari.

fitnah UMNO berleluasa, belajar dulu ye dik.

remoih serr said...

heheheh... terpulang nk percaya ke tidak, fitnah ke bukan.... lagipun anwar dengan misuari mmg rakan "baik".

Anonymous said...

kawan baik tak bermaksud mereka bersekongkol, Najib dan ramai kerajaan di dunia pun kawan baik ngan presiden Amerika, adakah mereka terlibat dengan agenda Amerika nak serang Iraq dan Afghanistan? tak kan?

itu semua bukan masalah utama, masalah utama adalah PROJEK IC.

remoih serr said...

kalau mcm tu ape kate anda bagi cadangan kat si anuwar. suruh kawan "baiknya" nye si misuari tu jangan buat kecoh kat media. ehem. ehem.
encik kena faham dalam dunia politik ramai yang suka mengambil kesempatan atas kelemahan orang lain..

harap enceik kaji asal muasal projek IC dan zaman tu anuwar terlibat ke tak...

tak perlu la backup anuwar yang sokong LGBT, gadai Kalimah ALLAH dan macam2 lagi.

Select Your Langguage

Advertisement

Warisan Tamadun



Mungkin Anda Meminati ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...